Інформація щодо врегулювання простроченої заборгованості
Львівське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи «Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву» (далі – регіональне управління Держмолодьжитла) провадить роботу з простроченою заборгованістю відповідно до Законів України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості», «Про споживче кредитування» та регулятивних документів Національного Банку України та Кабінету Міністрів України.
Наразі регіональне управління Держмолодьжитла не залучає колекторські компанії до врегулювання простроченої заборгованості, проте залишає за собою таке право.
1.Порядок взаємодії зі споживачем фінансових послуг при врегулюванні простроченої заборгованості (вимоги щодо етичної поведінки) | Взаємодія регіонального управління Держмолодьжитла та/або колекторської компанії зі споживачем фінансових послуг, його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем або третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію (далі – інші особи) при врегулюванні простроченої заборгованості, здійснюється з дотриманням вимог встановлених Законом України «Про споживче кредитування». 1.1 Взаємодія регіонального управління Держмолодьжитла та/або колекторської компанії зі споживачем, іншими особами при врегулюванні простроченої заборгованості здійснюється виключно шляхом: — безпосередньої взаємодії (телефонні та відеопереговори, особисті зустрічі). Проведення особистих зустрічей можливе виключно з 9 до 19 години, за умови що особа, з якою здійснюється взаємодія, не заперечує проти проведення з нею зустрічі та попередньо надала згоду на особисту зустріч під час телефонної розмови або окрему письмову згоду на це. Місце і час зустрічі підлягають обов’язковому попередньому узгодженню; — надсилання текстових, голосових та інших повідомлень через засоби телекомунікації, зокрема без залучення працівника регіонального управління Держмолодьжитла або колекторської компанії, шляхом використання програмного забезпечення або технологій; — надсилання поштових відправлень із позначкою «Вручити особисто» за місцем проживання чи перебування або за місцем роботи фізичної особи. 1.2 Під час першої взаємодії зі споживачем, іншими особами, в межах врегулювання простроченої заборгованості регіонального управління Держмолодьжитла або колекторська компанія повідомляють: 1.3 Колекторська компанія на вимогу споживача, інших осіб надає протягом п’яти робочих днів після першої взаємодії при врегулюванні простроченої заборгованості документи, що підтверджують вищезазначену інформацію, особисто або шляхом направлення листа на адресу (електронну або поштову) такої особи, або в інший визначений договором про споживчий кредит спосіб. 1.4 Регіональне управління Держмолодьжитла/колекторська компанія здійснює у встановленому Національним банком України порядку фіксування кожної безпосередньої взаємодії зі споживачем, іншими особами за допомогою відео- та/або звукозаписувального технічного засобу. 1.5 Регіональному управлінню Держмолодьжитла/колекторській компанії при врегулюванні простроченої заборгованості забороняється: 1.6 Регіональне управління Держмолодьжитла/колекторська компанія має право з метою донесення до споживача інформації про необхідність виконання зобов’язань за договором про споживчий кредит при врегулюванні простроченої заборгованості взаємодіяти з третіми особами, персональні дані яких передані Держмолодьжитлу/колекторській компанії споживачем у процесі укладення, виконання та припинення договору про споживчий кредит. Обов’язок щодо отримання згоди таких третіх осіб на обробку їхніх персональних даних до передачі таких персональних даних Держмолодьжитлу/колекторській компанії покладається на споживача. Якщо під час першої взаємодії Держмолодьжитла/колекторської компанії з такою третьою особою вона висловила заборону на здійснення обробки її персональних даних, Держмолодьжитла або колекторська компанія негайно припиняють здійснення такої обробки. У разі якщо врегулювання простроченої заборгованості в інтересах Держмолодьжитла одночасно здійснюють кілька колекторських компаній, Регіональне управління Держмолодьжитла невідкладно повідомляє про заборону третьої особи на здійснення обробки її персональних даних усім таким колекторським компаніям з метою негайного припинення ними обробки персональних даних зазначеної особи при врегулюванні простроченої заборгованості за таким договором про споживчий кредит. |
2.Повідомлення Держмолодьжитла та/або колекторської компанії про те, що інтереси споживача фінансових послуг при врегулюванні простроченої заборгованості представляє його уповноважений представник | Повідомлення Держмолодьжитла та/або колекторської компанії про те, що інтереси споживача фінансових послуг при врегулюванні простроченої заборгованості представляє його уповноважений представник здійснюється письмово, шляхом надання Держмолодьжитлу та/або колекторській компанії всіх належним чином оформлених підтвердних документів щодо представництва інтересів при врегулюванні простроченої заборгованості, за адресою Держмолодьжитла для листування (79008, м. Львів, вул. В.Винниченка, 8, а/с 2229) та/або адресою місцезнаходження колекторської компанії, залученої до врегулювання простроченої заборгованості (у випадку залучення такої колекторської компанії). |
Відступлення права вимоги | Право Держмолодьжитла на передачу іншій особі своїх прав Кредитора за правочином відступлення права вимоги встановлюється умовами договору про споживчий кредит. Умови такого кредитного договору залежать від обраного клієнтом виду фінансової послуги (програми, виконавцем якої є регіональне управління Держмолодьжитла). У разі відступлення права вимоги за договорами про споживчий кредит, регіональне управління Держмолодьжитла повідомляє споживача про факт відступлення його кредиту новому кредитодавцю, у строки встановлені Законом України № 1349-IX від 19.03.2021 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості». Покупцем не може бути боржник, іпотекодавець, поручитель або пов’язана з ними особа. |
Регіональне управління Держмолодьжитла/регіональні управління Держмолодьжитла розпочинають роботу з першого дня прострочення, вживають всіх необхідних заходів для стягнення заборгованості. На досудовому етапі регіональні управління Держмолодьжитла застосовує наступні інструменти комунікації з боржниками: — недзвінкові комунікації (SMS-повідомлення, повідомлення в додатках-месенжерах, електронні листи, паперові листи); — дзвінки (зокрема системи автоматичного додзвону); — особисті зустрічі. У разі відмови боржника від співпраці, відсутності грошових коштів для погашення боргу, регіональне управління Держмолодьжитла припиняє відносини з боржником та вживає заходів для примусового стягнення заборгованості, що мають у своєму складі інструменти позасудового та судового врегулювання, щонайменше такі: 1. Претензійно-позовна робота щодо стягнення боргу, предмета іпотеки тощо. 2. Вчинення виконавчого напису нотаріуса. 3. Відкриття виконавчого провадження у Державній виконавчій службі або у приватних виконавців. 4. Набуття регіональним управлінням Держмолодьжитла у власність предмета іпотеки. З метою підвищення ефективності роботи з простроченою заборгованістю та у випадках економічної недоцільності застосування внутрішніх процедур, регіональне управління Держмолодьжитла може залучати до співпраці колекторські компанії. |
Погашення заборгованості необхідно здійснювати за реквізитами, у спосіб та строки, відповідно до умов кредитного договору. Типові форми договорів про надання фінансової послуги знаходяться за посиланнями: https://www.molod-kredit.gov.ua/zhytlovi-prohramy/kredyt-z-statutnoho-kapitalu https://www.molod-kredit.gov.ua/zhytlovi-prohramy/kredyt-dlia-vpo-ta-ato-oos https://www.molod-kredit.gov.ua/zhytlovi-prohramy/kredyt-dlia-vpo-kfw/umovy-uchasti |
Якщо ви маєте питання, скарги чи пропозиції щодо послуг Держмолодьжитла, чи його регіональних управлінь, ви можете: — отримати консультацію від наших спеціалістів за номером ((032) 275 28 83, 276 17 89, +38 097 0618384) Якщо ваше питання потребує детальнішого розгляду, наш спеціаліст зареєструє звернення для подальшого аналізу. Працівник Держмолодьжитла, регіональних управлінь/Іпотечного центру попросить вас уточнити ваше прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання, електронну пошту, а також суть порушеного питання, вашої пропозиції чи скарги. — записатися на особистий прийом в Держмолодьжитлі (зателефонуйте на «гарячу лінію» за номерами (032) 275 28 83, 276 17 89, +38 097 0618384) . — оформити письмове звернення, заповнивши онлайн форму — надіслати звернення на електронну пошту Держмолодьжитла lv.13@molod-kredit.gov.ua Оригінали юридично важливої кореспонденції та документації потрібно передавати визнаною в Україні кур'єрською службою або вручати особисто. Будь-які такі повідомлення необхідно направляти на адресу регіонального управління Держмолодьжитла, зазначену нижче, або на іншу адресу, яку регіональне управління Держмолодьжитла може повідомити клієнту в письмовій формі. Адреса: 79008, м. Львів, вул. В.Винниченка, 8, а/с 2229. Строк розгляду листів-звернень на паперових або електронних носіях, що відповідають встановленим законодавством вимогам до звернень, регулюється вимогами Закону України «Про звернення громадян». З питань захисту прав споживачів можна звернутись до Національного банку України. Посилання на розділ «Захист прав споживачів» офіційного інтернет-представництва Національного банку. |